Testサーバーパッチメッセージ
Described below are most of the changes that have been introduced over the past few weeks on our test server. The information includes a host of new features, changes, and bug fixes. We have not updated you in a few weeks so here it is. The patcher and login news screens have been updated with this information as well.
以降に説明するのはtestサーバー上で過去数週間の間に導入された変更がほとんどです。中には新しい機能、変更、バグ修正を盛り込むものも含まれています。ここにあるがごとく数種間内にアップデートはしていません。パッチャーやログインニューススクリーンも同様に変更され得ます。
*** Headliners ***
- A new button has been added to character select: Return Home. If a character has not been played in the past 6 hours, this button is enabled and pressing it will log the character into the game in their starting city.
キャラクタ選択画面に新しいボタン:Return Homeが追加されました。キャラクタが過去6時間プレイされていない場合、このボタンを押すことでキャラクタをその開始場所でログインさせることになります。
- If a character is logged out for more than an hour, full health, mana, and endurance will be granted upon logging in. This is still a bit under development. You may not be quite at 100% but very close.
キャラクタが1時間以上ログアウトしていた場合、次にログインした際にhelth, mana, ednuranceがfullになります。これはまだ開発中です。完全に100%にはならないかもしれませんがそれ近くにはなるはずです。
- Re-envisioning has begun!
見直しが開始
- Over 600 Spell modifications.
600を超えるスペルが修正
- New zone art for the character select screen and character creation. Crossing the bridge while in Explore mode will allow you to enter the world. Note that all characters are in the same area now. There are no longer class specific areas.
キャラクタ選択スクリーン用の画像が新しくなります。Exploreモードで橋を渡ると世界へ入り込むことになります。今度からすべてのキャラクタが同じ領域に居るようになります。クラス固有の領域はなくなりました。
- New Hot Spots!
Estate of Unrest
Solusek’s Eye
Kurn’s Tower
The Warrens
Netherbian Lair
Echo Caverns
The Scarlet Desert
The Tower of Frozen Shadow
The Hole
The Grey
Howling Stones
The Halls of Betrayal (Chardok B)
結構懐かしいポピュラーなゾーンがリストされてますね。
- We believe we have corrected the problem with the excessive server lag that has been happening in most raid zones. A guild from one of our live servers was willing to come over to our test server and verify the raid in pofire was working properly without causing the zone to lag out. They were able to complete many of the stages of the raid successfully and even multiple times without issue. There was one instance of a mob warping after getting in a bad location, but we have made vast improvements from its current state. We have also improved our logging code to better detect similar problems should they occur again in the future. Please let us know if you experience any problems related to this.
ほとんどのraidゾーンで過剰なサーバーラグが発生しているという問題を修正できたと確信しています。liveサーバー上のあるギルドにtestサーバーへ来てもらってpofileがラグ発生なしに正しく動作することを検証してくれました。彼らはraidの幾ステージも連続及び複数同時進行しても問題無く完了することができました。ひとつだけmobがワープしておかしな場所に乗ってしまうというのがありましたが、現在ではその状態はかなり改善したと思います。我々は将来再びそのようなことが起こった際にうまく検出できるようにロギングコードも改良しました。これらに関してまだおかしい経験をした場合にはいつでもお知らせください。
- There are 2 new keyboard shortcuts in the Command section in the Options menu, Open Inventory Bags and Close Inventory Bags. Setting these, then using them will open/close all your general inventory slot bags (bag1-bag8).
OptionメニューのCommandセクションに2つの新しいキーボードショートカットがあります。Open Inventory BagsとClose Inventory Bagsです。これらを設定すると、貴方のインベントリの全スロットのバッグを開閉できます。
- Added a teleportation stone to Arena in Plane of Knowledge.*
Plane of KnowledgeにArenaへのテレポートストーンを追加しました。これはきっとLegendsサーバーとかでArenaで頻繁に決闘競技イベントが開催されるので大変不便だという意見が多かったからではと想像します。まあ、あの付近に行く近道って今までなかったしあればあったで便利かも(いろんなepic 1.0のヘルプとか、Shaman epic 1.5の最初のraidトライアルとか)
*** Re-envisioning Specifics ***
- Many modifications have been made to the cast times, recast times, mana costs, and damage potential of many single target direct damage spells. The largest changes have been in level 1-50 spells, but many 50+ spells have been adjusted as well. These changes have caused the damage-per-second potential and/or the damage-per-mana values of these spells to be increased and should benefit the classes who use these spells in nearly all cases. Note that this also includes special purpose spells such as undead and summoned direct damage spells. Please check the in game descriptions for specific changes.*
見直し関連
多くのシングルターゲットDDスペルのキャストタイム、マナコスト、ダメージポテンシャルについてたくさんの修正を施しました。もっとも大きな変更はレベル1-50スペルに関するものですが、多くの50+スペルも同様に修正されています。これらの変更は毎秒当たりのダメージ量もしくはマナあたりのダメージ値を増やす方向のものでこれらのスペルをほとんどいつも多用しているクラスにとっては便宜がよくなります。これにはundeadやsummoned DDスペルのような特殊な目的のスペルも含まれていることを注記しておきます。特定の変更に関してはゲーム内の説明文をチェック願います。
- The 750 cap on mana increase spells has been removed.*
マナ増加の750制限は取り除かれました。
- The hard-coded level 52 NPC cap on Fear spells has been removed. We will be adding new fear spells in the near future which will allow players to fear higher level NPCs.*
Fearスペルのleve 52固定制限は取り除かれました。我々は近い将来もっと高いレベルのNPCをfearできるように新しいfearスペルを追加する予定です。
- Assassin’s Feint will now work on NPCs level 60 and higher.*
Assassin’s Feintは今度からlevel 60とそれを超えるNPCに対しても働くようになります。
- Spells with poison counters no longer have innate agro added. The spells themselves still generate aggro based on their other properities, but you will see a reduction in the amount of aggro generated in many cases.*
poison counter付きのスペルが先天的なaggroが伴うことはなくなります。スペル自身はその他の特性に基づいてaggroを引き起こしますが、多くのケースで生成されるaggroの量が少なくなったように感じるでしょう。
- NPC’s innate 20% resistance against rain spells has been removed.*
NPCの先天的な20%のrain spellに対する耐性を取り除きました。
- You will now receive messages in your chat window when you are healed by any heal-over-time spell. This includes both short term HOT spells as well as long term regen spells. You will receive the message if the spell actually gave you health back, so will not receive messages when at full health. These messages can be turned off through a new filter in the options window.*
heal-over-timeスペルでヒールされた場合にチャットウインドウにその旨のメッセージが出るようになります。これは短期HOTスペルでも長期regenスペルでも同様です。表示されるメッセージは実際にヒールされた量になります。つまり完全回復している時にはメッセージは出ないということです。これらのメッセージはオプションウインドウの新しいフィルターでオフにすることもできます。
- Ranger, Beastlord, and Paladin heals have been upgraded. See the spell descriptions in game for details.*
Ranger, Beastlord, Paladinのhealがアップグレードしました。詳しくはゲーム内のスペルの説明文をごらんください。
- The AC cap and percentage return on AC over the cap for monks has been increased.*
Monkに対するAC capとcapを超えるACのパーセンテージ戻りは増加されました。
- Increased the knock back effect on the Warrior AA Press the Attack.
Warrior AA Prsss the Attackのノックバック効果を増大しました。
- Theft of Thought will no longer return only partial mana from NPCs over level 52. In addition, the spell was changed so that it will only return as much mana as the NPC has if that is less than the amount that the spell is trying to steal. So it will steal 400 mana from an NPC that has 1000 mana, but it will only steal 100 mana from a NPC that has 100 mana.*
Theft of Thoughはlevel 52を超えるNPCからは部分的なマナのみしか奪えなくなります。加えて、NPCがスペルが奪おうとしているよりも少ない量のマナしかもっていない場合、現在持っているマナ量までしか返しません。いうなれば1000マナもっているNPCからは400マナ掠め取れますが、100マナしかもっていないNPCからは100しか奪えないことになります。
*** Spells, Skills & AAs ***
- Increased the effectiveness and decreased the casting time of the Ranger AA Auspice of the Hunter.*
スペル、スキル、AA
Ranger AA Auspice of the Hunterの効果を増しキャスティングタイムを減らしました。
- Increased the amount of damage absorbed by the Bard AA Shield of Notes.*
Bard AA Shield of Notesによって緩衝されるダメージ量を増加しました。
- Increased the damage done while using the Bard AA Dance of Blades.*
Bard AA Dance of Blades使用中のダメージ量を増加しました。
- Added a negative resistance mod to the Shaman AA Virulent Paralysis so it is more likely to land on NPCs now.*
Shaman AA Virulent ParalysisをNPCに当たりやすくするように負の耐性modを追加しました。
- Modified the proc chance on spell Lightning Channeling and Storm Channeling. Both of these spells now have an increased proc chance.
Lightning ChannelingとStorm Channelingのproc機会を修正しました。どちらのスペルもprocする機会は増加しました。
- Sound of Divinity and Sound of Might will now use their own separate shared spell timer.
Sound of DivinityとSound of Mightはそれぞれ別個の共有スペルタイマーを用いるようになります。
- The spell enhanced learning can no longer have its duration increased by Alternate advancement skills and/or focus effects.
enhanced learningスペルはAlternate advancement skillもしくはforcus efffectによって持続時間が増加されることはなくなりました。
- Flames of the Valiant and Flames of Redemption should now proc more often and be resisted much less often.
Flames of the ValiantとFlames of Redemptionは以前より頻繁にprocするようになり以前よりレジストされにくくなります。
- Protection of the Wild should no longer be overwritten by Strength of the Hunter.*
Protection of the WildはStrength of the Hunterによって上書きされることはなくなりました。
- Added a 30 second recast time to spirit of the panther and spirit of the leopard. Additionally, the rate at which pets trigger the effect of these spells has been lowered to match the rate at which players trigger effects.
spirit of the pantherとspirit of the leopardに30秒の利キャストタイムを追加しました。加えて、ペットがトリガーするこれらのスペルの効果はプレイヤーが効果をトリガーする率と合うように下げられました。
- Removed the focus effect limiters from Persuasive Gaze, the focus effect found on the enchanter epic 1.5. It now works on any detrimental spells up to level 70 the same way the focus effect on the enchanter epic 2.0 does.*
Echanter epic 1.5にあるforcus effect, Persuasive Gazeのforcus effect制限を取り除きました。今度からは普通のlevel 70までのdetrimentalスペルに対してenchanter epic 2.0と同様なforcus effectととして働きます。
- Fixed a problem with focus effects that reduce hate. It was not using the highest effect if more than one focus effect was worn.
hateを下げていたforcus effectsの問題を修正しました。複数のforcus effectを身に着けていた場合、最も高いeffectの方が使用されていませんでした。
*** Items ***
- Items that have a combat or clickable spell effect that was changed due to the spell changes in this patch have either had their proc rate adjusted to compensate or use a new spell to maintain their damage potential.
アイテム
combatもしくはclickableスペルeffectを持つアイテムは今回のパッチでのスペル変更によって、釣り合いを取るためにproc率を修正もしくはダメージポテンシャルを維持するために新しいスペルを使用するように変更されました。
- The Anguish chest pieces now have additional worn mods and a new spell focus effect.
Anguish chest装備はworn modsが追加され新しいスペルforcus effectが追加されました。
- The Anguish wrist pieces now have additional worn mods.
Anguish write装備はworn modsが追加されました。
- Mirrored Mask will no longer conflict with other recast timer based items such as the Soul Orb.
Mirrored MaskはSoul Orbのような他のリキャストタイマーベースのアイテムと競合しなくなります。
- Hammer of Rancorous Thoughts is now a 39/25 weapon with a 225pt proc.
Hammer of Rancorous Thoughtsは225pt proc付きの39/25武器になります。
- Dragonkiller is now a 34 (+2 magic)/21 weapon.
Dragonkillerは34(+2 magic)/21武器になります。
- Mace of Grim Tidings is a 32/22 weapon.
Mace of Grim Tidingsは32/22武器になります。
- Broken Mandible of the Broodqueen is now a 12/18 weapon and has a +5% mod to backstab.
Broken Mandible of the Broodqueenは+5% backstab mod付きの12/18武器になります。
- Fang of Kessdona now has +12% mod to backstab.
Fang of Kessdonaは+12% backstab mod付きになります。
- Crescent Palemoon now has the focus Aneuk Glare. It also has +15 avoid, +4 spell rune and +4 regen.
Crescent Palemoonはfocus Aneuk Glare付きになります。また+15 avoid, +4 apell runeそれに*4 regen付きになります。
- Aegis of the Amber Moon now has +3 shielding, +4 dot rune, +6 regen.
Aegis of the Amber Moonは+3 shielding, +4 dot rune, +6 regen付きになります。
- Bladewhisper Chain Gloves of Journeys now has Cleave V as the worn effect.
Bladewhisper Chain Gloves of JourneysはCleave Vをworn effectとして持つようになります。
- Bladewhisper Chain Legguards of Journeys now has the focus of Alacrity of the Ikaav.
Bladewhisper Chain Legguards of JourneysはAlacrity of the Ikaavのforcus付きになります。
- Summoned: Burning Shank should proc more often.
Summoned: Burning Shankは以前より頻繁にprocするようになります。
- Eye of Yar`Lir is now called “Oculus of Yar`Lir”.
Eye of Yar`LirはOculus of Yar`Lirと呼ばれるようになります。
- Bracelet of the Corrupter now has +2 mana regen.
Bracelet of the Corrupterは+2 mana regen付きになります。
- Wristband of Spectral Corruption now has +2 mana regen and +20 attack.
Wristband of Spectral Corruptionは+2 mana regenと+20 attack付きになります。
- Bracer of Corrupted Souls now has +2 mana regen and +20 attack.
Bracer of Corrupted Soulsは+2 mana regenと+20 attack付きになります。
- Bracer of the Debauched now has +2 mana regen and +20 attack.
Bracer of the Debauchedは+2 mana regenと+20 attack付きになります。
*** Missions, Quests & Events ***
- Added the following new Dragons of Norrath missions
ミッション、クエスト&イベント
以下の新しいDragons of Norrathミッションを追加しました。
House of the Autumn Rose (Norrath’s Keepers Only)
Plunder the Hoard (Dark Reign Only)
A Goblin’s Escort
Halfling’s Treasure Map
Signal Fires
Sudden Tremors
These will show up on the usual mission givers once you have enough faction.
これらはひとたび十分なfactionを得れば通常のミッション付与者が見せてくれます。
- Modified the shards awarded for many of the Dragons of Norrath missions to better reflect how long they are taking to complete.
Dragons of Norrathミッションの多くのshardの褒美を完了までに要する時間に見合うように修正しました。
- Changed the adventure “The Gilded Scroll” to fix some situations that could cause players to be unable to finish the mission. Now the Noble Kirin Scholar will not spawn before the real scroll is found. We also fixed a problem that could, in very rare cases, cause the real scroll not to be placed on an NPC.
アドベンチャー"The Gilded Scroll"でプレイヤーがミッションを完了できなくなる一部の状況を修正するために変更しました。今度からNoble Kirin Scholarは実際のscrollが見使えるまでは出現しないようになります。極めて希なケースですが、実際のscrollがNPCに渡せないという問題も修正しました。
- The corrupted drake adds in the Vishimtar encounter will now respawn correctly after a failure.
Vishimtar対決中でaddするcorrupted drakeは失敗時に正常に再出現するようになります。
- Made a change to Burning Woods that should reduce the number of NPCs that get stuck under the world . This should make the hornets easier to find.
地面の下にスタックしてしまうNPCの数を減らすようにBurning Woodsを変更しました。これによって蜂が容易に見つけられるようになるでしょう。
- Changes were made to all Muramite Proving Ground trials. The major changes are: Adaptation is slightly easier, the trial of Ingenuity was significantly changed, and NPC resists in all single group trials were lowered.
すべてのMuramite Proving Ground trialに変更を施しました。主要な変更は:Adaptationは若干易しく、trial of Ingenuityは著しく変更され、すべのシングルグループトライアルでのNPCレジストは下げられました。
- In the Citadel of Anguish it’s no longer possible to fight Arch Mage Vangl without completing the Keldovan, Jelvan, and Hanvar events first.
Citadel of Anguishでは、もはやKeldovan,Jelvan, Hanavarイベントを先に終わらせない限りArch Mage Vanglを戦うことはできなくなります。
- The Warden Hanvar encounter has been made more challenging; you may wish to bring some extra allies with you.
Warden Hanvar対戦はより挑戦的になります:もっと見方を増やしたいと思うでしょう。
- Beware, if you are too close to a wall the swarm adds in the Mata Muram encounter will spawn directly on top of you.
Mata Muram対戦中にswarm addの壁に近づきすぎると直接真上に出現することになりますのでご注意を。
– Increased the drop rate for the Tongue of the Zun’muram off Zun’Murum Tkarish Zyk in Txevu.
TxevuにおけるZun’ Muram Tkarish ZykからのTongue of the Zun’ muramのドロップ率を上げました。
- Changed the quest that gives alternative access to Txevu. When you hail the golem at the end of Inktu`ta it will check your items and flags and do the following:
Txevuへの別の道を与えるクエストを変更した。Inktu`taの最後に居るゴーレムにhailした際に、貴方の持ち物とフラグと以下の行為がチェックされます。
If you do not yet have a Qvic flag, the golem will give you the Splinter of the High Temple.
Qvicフラグをまだ取ってない場合、ゴーレムは貴方にSplinter of the High Templeを与えます。
If you do have a Qvic flag, the golem will give you whichever High Temple pieces you are missing.
Qvicフラグを持っている場合には、ゴーレムはどちらかもっていないHigh Temple piecesを与えます。
If you already have a Txevu flag, the Cipher of Txevu item, or all three fragments of the High Temple, the golem will ignore you.
Txevuフラグを既に持っているか、Cipher of Txevu itemを持っているか、もしくはHigh Templeの3つの断片をすべて持っている場合には、ゴーレムは貴方を無視します。
Likewise, when you complete the Qvic backflag, if you have the Splinter of the High Temple from completing Inktu`ta you will automatically receive whichever High Temple pieces you are missing.
それとは違って、Qvicバックフラグを完成させた際、Splinter of the High TempleをInktu`taを完了することで得ていれば自動的に持って居ない方のHigh Temple piecesを受け取ります。
This change allows the combination of Inktu`ta and the Qvic backflag quest to count for Txevu access and the two can be completed in any order. This change is not retroactive.
この変更は常にInktu`taとQvicバックフラグクエストの組み合わせがTexevuアクセスへ考慮されるようにするのと2つが順番に完成できるようにするものです。この変更は古めかしいものではありません。
- A bug was fixed so that Alkron Wyrmsong will no longer give bards a cloth cap when an error is made during the quest for Epic 2.0
Alkron WyrmsongがEPIC 2.0のクエストの途中で誤りを犯した際にバードにcloth capを渡さなくなるというバグを修正しました。
*** NPCs ***
- Modified King Xorbb in Beholder. He will now drop Slime Crystal Staff 100% of the time.
NPC
King Xorbb Beholderを修正。今度からSlime Crystal Staffを100%落とすようになります。(ううむ、以前はrare pop & rare dropだったのがrare popだけになったのね、Ganは一度もお目にかかったことないけど)
- Players can no longer attempt to give stacks of items to NPCs. The NPC would treat the stack as one item and you would lose the rest. There is now a check to help with people putting in a stack of items and losing them.
プレイヤーはNPCにアイテムの束を渡すことはできなくなりました。NPCは束を単一のアイテムとして見なすので残りは失われてしまいます。今度はアイテムの束を渡してそれが失われないようにチェックされます。
- Items given to an NPC by a PC will no longer count as a Task item when looted.
PCによってNPCに渡されたアイテムはもはやlootされた際にTask itemとしてはカウントされなくなります。
- NPC pathing code has been reviewed and some changes have been made which should prevent NPCs from becoming stuck and eventually becoming invisible. Please let us know if you see this happen any more.
NPCのpathing codeが見直され一部の変更がNPCのスタックや見えなくなったりするのを避けるように変更されました。更に問題があるようでしたら教えて下さい。
- The Cube Fragments in the Gates of Discord Sewer trials will no longer get stuck in the geometry.
Gates of Discord Sewer trialでのCube Fragmentsはもはや地理上でスタックすることはなくなります。
- The Soulbinder at the Firiona Vie outpost is now able to bind you to that area.
Firiona Vie前哨基地にいるSoulbinderは今度から貴方をその領域にbinできるようになります。(引っ越してからおかしくなってたのね)
*** Tradeskills ***
We have changed the chance to gain a skill up when using tradeskills. Previously there was a large increase in the average number of combines needed for a skill increase for skill values of 160 through 190. This made sense when 200 was the skill cap. We have changed the algorithm to remove the harsh spike in combines required for skill ups from 160 to 190, making it a more reasonable to increase all the way up to 300. For more details please see the post here: http://eqforums.station.sony.com/eq/board/message?board.id=Trade&message.id=5800
トレードスキル
トレードスキルを使用中にスキルアップを得る機会を変更しました。以前は、skill値160から190までskillを上げるために必要とされる平均的なコンバイン数が大きく増加していました。これによって200がskill capであるかのように見えました。160から190へのskill upに必要なコンバインのいやな山を取り除き、300まで理にかなった増加の仕方ができるようにアルゴリズムを変更しました。詳細は以下をご覧になってください。http://eqforums.station.sony.com/eq/board/message?board.id=Trade&message.id=5800
- Alabaster Beak and Ivory Stormrider Canine are now marked as usable in tradeskills.
Alabaster BeakとIvory Stormrider Canineがtradeskillで使用可能にマーク付けされました。
- Dragons of Norrath brewing items now drop off NPCs. They were only available through foraging before.
Dragons of Norrath brewing itemがNPCからドロップするようになりました。以前はforagingでしか得られませんでした。
- Added the race name to the Unfired Cookie Cutters. New item names are: Unfired Barbarian Cookie Cutter, Unfired Gnome Cookie Cutter, Unfired Troll Cookie Cutter and Unfired Animal Cookie Cutter.
Unfired Cookie Cutterに種族名を追加しました。新しいアイテムは:Unfired Barbarian Cookie Cutter, Unfired Gnome Cookie Cutter, Unfired Troll Cookie CutterそれにUnfired Animal Cookie Cutterです。
- Added the recipes for four cookie cutters for Luclin beasties. The sketches and molds should be easily found on vendors.
Luclinの生物用の4つのcookie cutterのレシピを追加しました。スケッチとmoldはベンダーで容易に手に入ります。
- Added the appropriate effects to Dragons of Norrath potions.
Dragons of Norrath potionに適切なeffectを追加しました。
- The recipe for dough made from Rock Hopper Egg now uses Rockhopper Egg. It turns out that there were two items with similar names, but the one used in the recipe doesn’t drop in game.
Rock Hopper Eggからできるdoughのレシプは今度からRockhopper Eggを使用します。似たような名前の2つのアイテムが存在するようになりますが、かつてレシピで用いられていた方はゲーム内ではドロップしなくなります。
- Removed the recipe for chain jointing that was used in Planes of Power armor. This recipe was removed because the jointing is no longer used in any recipes.
Plane of Power armorで使用されていたchain jointingのためのレシプは削除されました。このレシプはjointingがもはやどんなレシピでも使用できないため削除されました。
- You will now only need to collect half the number of items for the level 65+ Vah Shir racial armor pattern book quest.
level 65+ Vah Shir racial armor pattern bookクエスト用に半分の数のアイテムだけ集めればいいようになりました。
*** Server stability ***
- The memory leak problems that have recently been affecting the world servers has had much progress. Several memory leaks related to the previous update have been corrected, and server stability has improved measurably as a result. We will continue to monitor the servers closely for memory leak issues.
サーバー安定性
最近までworldサーバーに影響を与えていたメモリーリーク問題が極めて進展しました。いくつかの以前のアップデートに関連したメモリーリークは修正され、結果的にサーバーの安定度は目に見えて向上しました。我々は引き続きメモリーリーク問題に関してサーバーを良く監視していきます。
- Crashes related to interactive objects in LDoN adventures have been fixed.
LDoNアドベンチャーでの会話型オブジェクトに関連するクラッシュは修正されました。
- Crashes related to interactive objects in LDoN adventures have been fixed.
LDoNアドベンチャーでの会話型オブジェクトに関連するクラッシュは修正されました。
- A zone crash in Chardokb related to the Korucust encounter has been fixed.
Korucust対戦に関連したChardokbでのゾーンクラッシュは修正されました。
- A zone crash related to guild tribute being toggled while a player was being charmed or feared has been fixed.
プレイヤーがcharmされたりfearされている間のguild tributeトグルに関するゾーンクラッシュは修正されました。
*** Chat filtering ***
- Pet responses to commands (except for /pet leader) are no longer broadcast, but go only to the owner of the pet.*
ペット応答コマンド(/pet leaderを除く)はもはやブロードキャストされませんが、ペットのオーナーだけには届きます。
- Pet responses to commands can now have a selected color and be redirected to any chat window.*
ペット応答コマンドは色が選択でき任意のチャットウインドウにリダイレクトできます。
- Pet spell-casting messages can now have a selected color, be redirected to any chat window, and be filtered to not show at all.*
ペットスペルキャスティングメッセージは色が選択でき、任意のチャットウインドウにリダイレクトできます。またまったく表示されないようにフィルターできます。
- Assassinate, Deadly Strike, Slay Undead, and Finishing Blow messages will now be displayed in the Melee Critical message color and redirect/filter as other crits.*
Assassinate, Deadly Strike, Slay UndeadおよびFinishing Blowメッセージは今度からMelee Critical messageカラーで表示されその他のcritis.*と同様にリダイレクト/フィルタリングされます。
*** Mail System ***
- You now have quick access to all of your character mailboxes on the current server from any of your characters.
メールシステム
現在のサーバー上のすべてのキャラクタのメールボックスを任意のキャラクタから迅速にアクセスできるようになります。(altのキャラクタでログインしなくてもaltにメールが届いているか別キャラでログインしてても見ることができるわけね)
*** Title Suffixes ***
- The title system now supports title suffixes. The first use of this new feature are the server titles.
タイトルサフィックス
タイトルシステムはタイトルサフィックスをサポートします。この機能の最初の用途はサーバータイトルです。
*** Guild Hall (Guilds) ***
- Added a guild tribute master to the guild hall.
ギルドホール
guild tribute masterをギルドホールに追加しました。
- The guild bank no longer accepts NORENT items.
ギルドバンカーはもはやNORENTアイテムを受け付けません。(Pet用のMage召還アイテムとか置けないわけね)
- Fixed a bug that allowed players with out the proper flags to remove items from the Guild bank.
プレイヤーが適切なフラグ無しでギルドバンクからアイテムを取り除くことができたバグを修正。
- Using any Eye of Zomm type spells in a guild hall will no longer take the client to server select.
ギルドホール内でEye of Zommタイプスペルを使用してもクライアントがサーバー選択画面に落ちることはなくなりました(そんなことやったひとがいたのか)
*** Bazaar/Barter ***
- Added and Augment pool and Augment Solvent Merchant in the Bazaar.
バザー/バーター
Augment poolとAugment Solvent MerchantoをBazaar内に追加。
- Added new search criteria to the Bazaar search: min level, max level. Any items which match all other search criteria, yet have a rec or req level outside the boundaries set in the new fields will not be returned by the search.
Bazaarサーチに新しいサーチ基準を追加:最小level,最大level。その他のサーチ基準を満たすが、新しい欄で設定されたrecもしくはreq level範囲外のものはサーチで出て来なくなります。
- The barter UI code has been improved. There were some issues related to keeping the client properly synchronized with the server which have been fixed. It now more accurately tracks changes in inventory when multiple players are interacting with a buyer. Also, if a buyer has a LORE item, any buy-lines that require the LORE item will now automatically disable because the buyer would not be able to complete the transaction (because it would result in two lore items on the buyer). Previously this was causing a client-server sync issue that would result in a player being disconnected.
Barter UIコードは改良されました。以前はクライアントを適切に修正されたサーバーと同期を取ることに関する一部の問題がありました。今度から複数のプレイヤーが一人のbuyerと会話して際にもインベントリ内の変更を正確に追従することになります。加えて、buyerがLOREアイテムを持っていて、LOREアイテムを必要とする購入者行列は取引が完了できないので(なぜならbuyer上に2つのlore itemが出来てしまうため)自動的に禁止されていました。以前はこれによってクライアントとサーバー間の同期問題が発生しプレイヤーがdisconnect状態になっていました。
- Barter Search Window: Right-clicking on the item sought by Buyers found in a search will display that item. You now have to right click on the Buyer’s name to get the search path.
Barterサーチウインドウ: Buyerによってアイテムを右クリックするとそのそのアイテムを表示します。Buyerの名前を右クリックするとサーチパスが現れます。
*** UI ***
- Fixed an issue causing custom UIs to show bad data in unused buff slots.
UI
カスタムUIで未使用のbuffスロットに変なデータが表示される問題を修正。
- The Task display now properly displays tasks with a large number of elements.
Taskディプレイは今度から正しく大きな数の要素を伴ってタスクを表示します。
- On character select, if you want to go back into the tutorial, just click the tutorial button below the list of characters. It is no longer a toggle button.
キャラクタ選択時、チュートリアルに戻りたい場合には、キャラクタリストの下に有るtutorialボタンを押すだけです。もはやトグル式ボタンではなくなりました。
*** Miscellaneous ***
- Increased the maximum level range spread for LDoN adventures from 7 to 10 so you can now group with someone 10 levels above or below you.
雑多
LDoNアドベンチャーでの最大レベル分散を7から10に増加し、自分より10上もしくは下の誰かとグループできるようになります。
- Critical heals now produce a message similar to other spells that crit.
Critical healは他のcritと似たようなメッセージを出します。
- Fixed corpse looting bugs for corpses that have been summoned or moved out of dynamic zones.
召還済みもしくはダイナミックゾーン外に移動したcorpseに関するlootingのバグを修正。
- Closing multiple bags while using the bank no longer causes the client to crash.
bankを使用しての複数のバックを閉じることでもはやクライアントがクラッシュすることはなくなりました。
- The raid locking system had various bugs which are now fixed. Please let us know if you encounter any problems with the raid tool.
raid lockingシステムはいくつものバグがありそれらは修正された。なにかraid toolで問題がみつかったなら教えてください。
* Denotes a community request.
*はコミュニティーからの要望事項を示します
ふう、長いけど、ほとんど"Ganちゃんには関係ないから気にしなくてもいいよ"っていわれそうな感じの内容。
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