John Smedley’s Letter
なんか沈黙をやぶったかのようにSOEの社長であるJohn Smedleyのお手紙が掲載されていました。
John Smedley’s Letter to the Community: April 7th, 2005
Hello Everyone,
みなさんこんにちは
First off, I’d like to say thanks for all of the wonderful ideas we received from you after my last posting. Having this ongoing dialogue is something SOE is committed to in a major way, and it’s one of the biggest things you all asked for. So you’ll see an increase in our public presence, not just on our boards, but on a lot of the fansites, as well. And we’ve created a new position within our ranks, the Director of Community Relations, specifically to prioritize you, the community, within our service offerings. Alan Crosby, previously EQ Community Relations Manager, will be stepping into this role, and all of SOE’s community managers and representatives will report to him, while still maintaining close ties to the game teams, of course. Under this new structure, we will become even more responsive, even more dedicated to customer focus!
はじめにまず、先般の私の掲載文に対してたくさんの皆様から貴重なアイデアを受け取ったことを感謝します。このお話をすることはSOEがこれからも主導的な位置にいることを約束することであり、それはまた皆さんが期待している最も大きなことのひとつであると思います。ところでご存知のように掲示板とかではなく巷で我々について話題が上っていますが、どれも空想の域を超えてません。そして我々は組織内に特に皆様を優先的に考えるDirector of Community Relationsという新しいポジションを作りました。以前はEQ Community Relations ManagerであったAlan Crosbyが役割を負い、SOEの全コミュニティマネージャおよび広報役は彼の配下につくことになります、依然としてゲームチームと密接な関係を保持しつつ。この新しい新組織の下、我々はより責任をもってお客様に専念することができるようになります。
I’d like to give you a general update on our games this posting:
我々のゲームに関する一般的な変化をお知らせしたいと思います。
Since my last post, we launched our first Adventure Pack for EverQuest II ? “The Bloodline Chronicles” ? and over half our player base is already playing it! We are committed to releasing new content between Expansion Packs that goes beyond our live updates, and so we’ll continue to release these Adventure Packs on a regular basis – a first for our industry.
先般の投稿で、我々は最初のEverQuest II Adventure Pack、"The Bloodline Chronicles"を公開しましたが、既に半数以上のプレイヤーがそれを手にしています! 我々は拡張パックやライブアップデートの合間に新しいコンテンツをリリースすることを約束していますので、定期的にこれらのAdventure Packをリリースし続けていく所存です–まずは我々の業界に向けて。
The EQII team is still hard at work on the existing game, and I think that all of the new content the team has added since launch is pretty amazing. In the past few weeks alone, we’ve added several new high level raids, an in-game mail system, Mentoring (something we’re really excited about), two additional character slots for all subscribers, and we just added the new merchant system, which will allow players to sell items in game without having to leave their computer running. That’s on top of the usual game additions – dozens of new quests, spells, items, tradeskill recipes, etc. You can expect us to keep up this pace for a long time to come. Another part of the EQII team is hard at work on our first Expansion Pack, coming out later this year. We’ve taken a lot of your recent ideas and feedback into account, and we’re working on some innovative ways characters can move and interact with the environment. Also, we’re taking the first step towards introducing PvP competition with the introduction of a new type of combat!
EQIIチームは依然として既存のゲームの中では忙しく仕事をしており、チームが加えようとしている新しいコンテンツの全ては当初からみると信じられない程です。過去数週間の間だけでも、我々は幾つかのハイレベルraid、ゲーム内メールシステム、Mentorring(実際我々も興奮したひとつ)、全加入者への2つのキャラクタスロットの追加、アイテムを売りに出している間にコンピュータをつけっぱなしにしなくていい新しい売店システムを追加してきました。それは通常のゲーム追加の氷山の一角に過ぎません、たくさんの新しいクエスト、スペル、アイテム、トレードスキルレシピなど。皆さんはこのペースでいつまでもそうしてもらいたいと期待して結構だと思います。EQIIチームの別の部隊は最初の拡張パックで大変な仕事をしましたし、キャラクタが動き環境と対話する幾つかの革新的な方法を編み出しています。また、我々は新しい形の戦闘の導入と併せてPvP競技を導入する方向に向かっています!
In Austin, our Star Wars Galaxies? team is focused on a big change to the game’s combat system. The “Combat Revamp” is now live on the SWG test server, and it’s getting very positive feedback from the SWG playerbase. The team is also putting the finishing touches on Star Wars Galaxies?: Episode III Rage of the Wookies?, which launches in less than a month. The SWG playerbase is very strong, and we’re continuing to put a lot of effort into making Star Wars Galaxies? even better and adding new content all the time. The latest expansion pack adds Episode III content into the universe – something our SWG players were asking for!
オースチンにおいては、我がStar Wars Galaxiesチームがゲーム戦闘システムへの大きな変更に注力しています。"Combat Revamp"はSWG testサーバーで公開されており、SWGのプレイヤーの多くから好意的な反響を得ています。チームはまたStar Wars Galaxies: Episode III Rage of the Wookiesの仕上げにかかっています。これは1ヶ月以内に公開されるでしょう。SWGプレイヤー層は厚く、我々はStart Wars Galaxiesを更に良くして常に新しいコンテンツにするように努力を重ねていくつもりです。最新の拡張パック、Episode IIIはコンテンツを宇宙に移しました–SWGプレイヤーの誰もが願っていたものです。
There’s also a lot of action on EverQuest . We’re consolidating many of the servers to keep the game an exciting place to be, and we are investing a lot of time and effort in making this game an even better experience for its many fans. EverQuest just had its 6th anniversary on March 16th. It’s very gratifying to see such a strong demand for this game, but when you look at how much of an impact EverQuest has had on so many people’s lives ? not to mention the entire industry ? it’s not very surprising. We continue to hear remarkable stories of how people are touched by the game. In fact, we just had a player name her daughter Firiona!
EverQuestにもたくさんの動きがあります。我々は多くのサーバーでゲームが楽しい場所となるように考慮しています、そしてこのゲームをたくさんのファンにとってより良く経験豊かな時間と努力を注げるようにしたいと思います。EverQuestは3月16日でちょうど6周年を迎えました。このゲームにそうした協力な期待が見られることは大変喜ばしいことですが、どれだけの数のEverQuestの感動を得ながらどれだけ活動している人がいるだろうかと疑問に思った時、どこにもその答えはありません。これは驚くべきことです。我々はゲームに触れた人たちの心に残る物語を聞き続けていきたいと思います。実際、娘をFirionaと名づけたプレイヤーまで現れたのですから。
One other subject I wanted to touch on is our Customer Service department. We’ve made some significant changes, and I’m proud to say our average telephone hold times are now 5 minutes or under. And our in-game response times are among the best in the business! We know how important this is to our players, and we will continue to focus on decreasing these response times even further.
もうひとつ申し上げておきたいことは、我々のカスタマーサービス部門のことです。我々は重要な変更しました。そして平均の電話待ち時間は5分以下になると自信を持っていえます。それにゲーム内での応答時間も業界で最優秀であるといえます。これが皆様プレイヤーにとっていかに重要なものであることを知っており、これらの応答時間をいまよりももっと少なくしたいと努力し続けている所存です。
We’re going to have a lot of new things to talk about in the upcoming months . Our games continue to thrive, and we have a bunch of exciting developments coming out of our San Diego, Austin and Seattle studios. We’re enjoying the present and looking toward a very bright future for SOE and the online games industry, and I wanted you to know that we truly appreciate your support and feedback, and we’re listening ! We’re here to entertain you.
Thanks,
John Smedley
来月にはもっと新しいたくさんのことをお知らせする予定です。我々のゲームは洗練され、San Diego、AustinそれにSeattle studioから興奮に満ちた開発のほとばしりをお届けすることになると思います。我々はSOEとオンラインゲーム業界の明るい未来の只中にいることを喜びとしております。また、我々は本当に皆様のご支援とご鞭撻を願っており、皆様を楽しませるためにあるのですから。
ありがとう
John Smedley
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